Terug naar overzicht
isabelle-udo

Isabelle Udo (1993)

Oprichter VideOrbit

2022

Met behulp van augmented reality (AR) maakt Isabelle Udo digitale kunst. Dat doet ze voor grote bedrijven als Google, Ikea en L’Oréal. Die gebruiken de artfilters als marketingtool voor hun socialemediaplatformen en websites.

Udo’s wereld beslaat kunst, mode, design en technologie. Haar stijl is een combinatie van digitale en fysieke looks, die in elkaar overvloeien. Zo zie je in een filmpje hoe een vrouw via een filter van lipstick wordt voorzien. Meestal bevatten haar ontwerpen een natuurlijke component. ‘De natuur is technisch moeilijk te dupliceren’, zegt Udo. ‘Planten hebben vaak meerdere bladeren; die probeer ik digitaal zo te kopiëren dat ze net echt lijken.’

Udo begeeft zich in een groeimarkt. Hoe ze haar bedrijf wil laten groeien, is nog aftasten. ‘Als het werk zo aantrekt dat ik de kwaliteit niet kan garanderen, groei ik liever niet.’ Dat grote merken haar in relatief korte tijd hebben weten te vinden, verrast haar.

➔ Wapenfeit Ontving de beLOFte 2021, een prijs voor aanstormend talent in de magazine-mediabranche.

Lees hier het interview met Isabelle Udo over haar artfilters voor sociale media.

Foto: Benning & Gladkova