Terug naar overzicht
fd-talenten-logo
emily-huberts

Emily Huberts (1995)

Oprichter TLNTHUB

2022

Het zakelijke netwerk van LinkedIn combineren met de visuele component van Instagram. Dat doet Emily Huberts met haar bedrijf TLNTHUB.

‘Als werkzoekende in de creatieve sector liep ik in 2020 tegen het probleem aan dat er op vacaturewebsites als LinkedIn weinig ruimte is om je als creatieve professional te onderscheiden. Voor hen staat het portfolio centraal.’ Instagram leent zich daar juist weer uitstekend voor, maar is geen professioneel platform.

En dus uitte haar drang om te creëren (‘Die zat al van jongs af aan in me’) zich niet in artistieke projecten, maar in het opzetten van een bedrijf.

Als creatieveling een techbedrijf beginnen stelde haar voor de nodige uitdagingen, maar met cofounder Riche Hiemcke aan haar zijde lukte het in juni 2021 live te gaan.

Inmiddels bouwen meer dan 1500 ondernemers als grafisch vormgevers, fotografen en illustratoren op TLNTHUB aan hun portfolio en zijn ze makkelijk vindbaar voor opdrachtgevers.

Huberts hoopt dat het voor bedrijven daarmee makkelijker is om creatievelingen te vinden die bij hun opdracht passen. Bovendien wil ze zo de toekomst van recruitment een inspirerende draai geven. In veel beroepen zijn andere zaken belangrijker dan opleiding en werkervaring.

➔ Wapenfeit In minder dan zes maanden werd TLNTHUB in meer dan twintig landen gebruikt.

➔ Inzicht ‘Ik kan onzeker­ worden van een gebrek aan kennis­ in tech.’

Foto: Benning & Gladkova