Terug naar overzicht
fd-talenten-logo
donja-van-laarhoven

Donja van Laarhoven (1990)

Medeoprichter Fantistics

2022

Daar sta je dan als humanresourcesmanager. Je bent vernieuwend bezig en wint daar prijzen mee. Je stuurt het ene leuke na het andere interessante bericht over je bedrijf de wereld in en denkt: bij zo’n bedrijf wil iedereen wel werken. Maar ondertussen gaat er een filmpje op YouTube viral van een ex-werknemer die allerlei vervelende dingen over je bedrijf roept. Weg is het positieve imago van je bedrijf.

Het overkwam Donja van Laarhoven als global hr-coördinator bij lingerieketen Hunkemöller. Samen met haar manager, Anne Jaakke, bedacht ze een onlinescan van alle socialemedia- en recruitmentplatformen. Ze richtten er een onderneming voor op, Fantistics.

‘Onze tool biedt de inzichten en de kennis die je nodig hebt om je onlinereputatie en werkgeversmerk te managen. Je krijgt meteen antwoord op vragen als: hoeveel sterren scoor ik als werkgever? Hoe scoor ik ten opzichte van mijn concurrenten? En past mijn werkgeversmerk wel bij mijn doelgroep?’

➔ Wapenfeit TMM Ventures is aan boord gekomen als partner en investeerder.

Foto: Benning & Gladkova